Інформація щодо
реалізації права на звернення
Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатись до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення і надати відповідь в установлений законом строк.
Розгляд звернень громадян в Одеській обласні прокуратурі здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Інструкції про порядок розгляду звернень і запитів в органах прокуратури України, затвердженої наказом Генерального прокурора від 25.06.2024 № 153.
Детальна інформація щодо повноважень органів прокуратури, визначених ст. 131-1 Конституції України, вимог до оформлення звернень наведена у розділі «Подати звернення».
Рекомендації для громадянина
під час оформлення звернення до органів прокуратури:
· дотримання всіх необхідних реквізитів звернення (прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, прохання чи вимоги, підпис, дата, телефон за бажанням);
· чіткість викладення суті порушеного питання та прохальної частини звернення, уникнення надмірних емоційних висловлювань, а також викладу матеріалу, який не стосується предмета звернення;
· звернення з питань, які не відносяться до компетенції органів прокуратури підлягають направленню за належністю у п’ятиденний термін;
· в разі подання звернення в інтересах третьої особи до органів прокуратури необхідно долучати документи, які підтверджують повноваження особи відповідно до чинного законодавства;
· електронне звернення повинно бути підписано з використанням електронного підпису або власноруч і направлене у вигляді скан- або фотокопії із зазначенням дати;
· при направленні звернення до органів прокуратури Одеської області засобами електронного зв’язку враховувати, що загальний об’єм файлів не може перевищувати 10 МБ;
· у разі оскарження відповідей органів прокуратури щодо незгоди з результатами розгляду попередніх звернень, до скарг додавати наявні рішення або копії рішень, які оскаржуються, а також інші документи, необхідні для їх розгляду;
· звернення, оформлені без дотримання вищевказаних вимог, повертаються заявникам у передбачений законом строк.
Закон України «Про звернення громадян»
не поширюється на:
- заяви (скарги), клопотання подані у порядку, встановленому КПК України;
- повідомлення викривачів, які підлягають розгляду у разі викладення фактичних даних, що можуть бути перевірені. Якщо під час попереднього розгляду повідомлення буде встановлено, що воно не відповідає вимогам Закону України «Про запобігання корупції» (не містить фактичних даних про можливе вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції», які можуть бути перевірені), воно підлягає розгляду відповідно до Закону України «Про звернення громадян»;
- заяви про участь у доборі кандидатів на посаду та інші заяви, порядок розгляду яких встановлено трудовим законодавством;
- заяви про надання безоплатної правничої допомоги;
- заяви про проведення перевірки, передбаченої Законом України «Про очищення влади»;
- позовні заяви (скарги), інші заяви або клопотання у справі, подані згідно ЦПК, КАСУ;
- клопотання та скарги, подані відповідно до Закону України «Про виконавче провадження»;
- скарги (заяви) на дії, рішення та поведінку суддів, які подано відповідно до Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до судових рішень»;
- вирішення питань, порушених у заявах (клопотаннях) і скаргах громадян, належить до предмета регулювання Закону України «Про адміністративну процедуру», вони розглядаються в порядку, встановленому зазначеним Законом України.